Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRüegg, Anja Elisabeth
dc.date.accessioned2024-05-27T11:30:08Z
dc.date.available2024-05-27T11:30:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3131528
dc.description.abstractDenne eksamensoppgaven undersøker hvordan teaterpedagoger uten samisk bakgrunn kan utvikle undervisningsopplegg som autentisk og antidiskriminerende integrerer samiske perspektiver i teaterundervisningen. Ved å kombinere teori om antidiskriminerende pedagogikk med samiske undervisningsmetoder, tilbyr oppgaven en omfattende tilnærming for å fremme kulturell sensitivitet og forståelse blant elever. En empirisk studie kartlegger kunnskapsnivå og holdninger til samisk kultur blant videregående elever. Oppgaven konkluderer med praktiske anbefalinger for å inkludere samiske temaer i teaterundervisningen, og understreker viktigheten av kulturell respekt og autentisk representasjon.en_US
dc.publisherKunsthøgskolen i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesEksamensoppgave PPU scenekunst;Teater
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleSamiske Perspektiver i Teaterundervisningenen_US
dc.typeOther student thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal