Blar i 3. Studentarbeider på tittel
Viser treff 248-267 av 651
-
Hvordan imøtekomme unge med spesielle behov i teaterundervisningen?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2014)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014 -
Hvordan kan bruk av analytiske verktøy fra Stanislavskijs system bidra til en bedre forståelse for og utforming av tittelrollen i Tsjajkovskijs opera Eugen Onegin?
(Masteroppgave Avdeling Operahøgskolen, Master thesis, 2021)Skriftlig del av masterprosjekt. Avdeling Operahøgskolen, 2021 -
Hvordan kan bruk av teater og drama i norskundervisning for minoritetsspråklige barn fremme læring
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2014)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014 -
Hvordan kan danseundervisning fremme elevers utvikling mot kompetansemål med tverrfaglig forankring i folkehelse og livsmestring? Et kvalitativt studie om betydningen av gruppearbeid for elever på videregående opplæring danselinjen
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan kan jeg bidra til kollektiv og individuell opplevelse av undring og refleksjon - og konfrontere “virkeligheten” med noe grunnleggende menneskelig?
(Masteroppgave Avdeling Kunstakademiet;, Master thesis, 2021)Skriftlig del av masterprosjekt, MA Billedkunst, 2021 -
Hvordan kan jeg gjennom teaterundervisning bidra til en sunn og varig motivasjon hos mine elever i videregående skole?
(Eksamensoppgave, praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2016)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2016 -
Hvordan kan jeg som lærer for en elevgruppe i dans støtte opp under den enkeltes selvverd?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2017 -
Hvordan kan jeg som lærer ivareta elevenes forventninger, og samtidig realisere faglig fordypning?
(Student paper, others, 2011-06-01) -
Hvordan kan jeg som teaterpedagog planlegge og gjennomføre undervisning som bidrar til rehabilitering av insatte?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning, teater, Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Dans, 2017 -
Hvordan kan Lecoqs metode for fysisk teater bidra til å realisere LK 20 sitt mål om folkehelse og livsmestring?
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Teater, Other student thesis, 2024)Etter jeg underviste en vgs-klasse i Lecoqs fysiske teater kom det fram at dramaelevene hadde fått mer enn faglig utbytte fra teatertreningen. De hadde også fått et personlig utbytte. De hadde fått verktøy til å mestre ... -
Hvordan kan man oppnå sine personlige ambisjoner, og hvilke strategier kan ligge til grunn for en god mental styrke?
(Masteroppgave Avdeling Opera;, Master thesis, 2024)Hvordan kan man oppnå sine personlige ambisjoner, og hvilke strategier kan ligge til grunn for en god mental styrke? En sammenligning mellom to forskjellige bransjer, kunst og idrett. -
Hvordan kan man som leder tilrettelegge for kreativt samspill i faget Teaterproduksjon?
(Eksamensoppgave PPU teater, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i teater ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen?
(Masteroppgave Avdeling Opera;, Master thesis, 2024)Oppgaven tar for seg problemstillingen "Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen?". Oppgaven bruker litteraturstudiet og introspeksjon som metoder ... -
Hvordan oppfattes relevansen av dramafag i videregående skole i dag og bør opplæringen moderniseres?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2015)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2015 -
HVORDAN UNNGÅ Å STÅ I VEIEN FOR SEG SELV SOM SANGER OG SCENEKUNSTNER: En utforskning av mentale og nerve-regulerende verktøy.
(Masteroppgave Avdeling Opera;, Master thesis, 2023)Masteroppgave avdeling Opera 2023 -
Hvorfor bør dramafaget være en viktig del av opplæringen i norsk skole?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2014)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014 -
Hvorfor kan you'kke si something
(Avgangsforestilling MA Teaterhøgskolen, Student paper, others, 2017)Masteroppgave i teater (skuespillerfag) -
Hysteria (rockabilly blues)
(Avgangsforestilling MA Teaterhøgskolen, Student paper, others, 2017)Masteroppgave i teater (skuespillerfag), med fremføring, tekst, regi og koreografi av Karin Klouman og Joakim Thrane -
Høy tid: oppattretting av ein tapt kopling / Restoration of a lost connection
(Masteroppgave Avdeling Kunst og håndverk;Medium- og materialbasert kunst, Master thesis, 2024)Norsk: Oppgåva "Høy Tid: Oppattretting av ein tapt kopling" av Magnus Håland Sunde utforskar dei intrikate samanhengane mellom landskap, tradisjonelt handverk og moderne teknologi gjennom linsa av kulturarv og ... -
I am the guest. You are the host. The dance is the ghost.
(Masteroppgave Avdeling Dans;Koreografi, Master thesis, 2023)‘I am the guest. You are the host. The dance is the ghost’(IYD) is a choreographic framework that focuses on how to hold space and time for the dance-making process and how to be together, and how to create space that ...