Blar i 3. Studentarbeider på tittel
Viser treff 236-255 av 642
-
Hva er personlig uttrykk i dans, hvorfor er dette et viktig tema og hvordan kan jeg som pedagog legge til rette for at elever på videregående skole utforsker og viser personlig uttrykk i dans?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hva er Ung-til-ung formidling, og på hvilke måter kan dette fremme motivasjon og læring?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hva kan motivere ungdom til å drive med drama i skolen?
(Eksamensoppgave PPU teater;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i teater ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvilke utfordringer kan oppstå når lærere skal vurdere improvisasjon som kompetanse i videregående skole? Hvordan kan disse utfordringene behandles?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvilken oppfatning har elever av en god pedagog og danseundervisning, og hvordan kan pedagogen og hens valg av undervisningsmetoder og elevaktivitet fremme læring i danseundervisning?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvor fysisk kan minnene mine bli spør jeg meg selv, mens jeg skjærer dem dypt ned i treplaten under meg, for å bevare dem der for alltid
(Master thesis, 2020)Masteroppgave, Medium- og materialbasert kunst, Avdeling Kunst og håndverk -
Hvordan forholder danseundervisningen seg til stereotypiske normer innenfor kjønn og hva kan jeg bidra med pedagogisk som danselærer for å oppnå et større fokus på dette temaet?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan imøtekomme unge med spesielle behov i teaterundervisningen?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2014)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014 -
Hvordan kan bruk av analytiske verktøy fra Stanislavskijs system bidra til en bedre forståelse for og utforming av tittelrollen i Tsjajkovskijs opera Eugen Onegin?
(Masteroppgave Avdeling Operahøgskolen, Master thesis, 2021)Skriftlig del av masterprosjekt. Avdeling Operahøgskolen, 2021 -
Hvordan kan bruk av teater og drama i norskundervisning for minoritetsspråklige barn fremme læring
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2014)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014 -
Hvordan kan danseundervisning fremme elevers utvikling mot kompetansemål med tverrfaglig forankring i folkehelse og livsmestring? Et kvalitativt studie om betydningen av gruppearbeid for elever på videregående opplæring danselinjen
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan kan jeg bidra til kollektiv og individuell opplevelse av undring og refleksjon - og konfrontere “virkeligheten” med noe grunnleggende menneskelig?
(Masteroppgave Avdeling Kunstakademiet;, Master thesis, 2021)Skriftlig del av masterprosjekt, MA Billedkunst, 2021 -
Hvordan kan jeg gjennom teaterundervisning bidra til en sunn og varig motivasjon hos mine elever i videregående skole?
(Eksamensoppgave, praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, teater, Student paper, others, 2016)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Balletthøgskolen, 2016 -
Hvordan kan jeg som lærer for en elevgruppe i dans støtte opp under den enkeltes selvverd?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2017 -
Hvordan kan jeg som lærer ivareta elevenes forventninger, og samtidig realisere faglig fordypning?
(Student paper, others, 2011-06-01) -
Hvordan kan jeg som teaterpedagog planlegge og gjennomføre undervisning som bidrar til rehabilitering av insatte?
(Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning, teater, Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i teater ved Avdeling Dans, 2017 -
Hvordan kan Lecoqs metode for fysisk teater bidra til å realisere LK 20 sitt mål om folkehelse og livsmestring?
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Teater, Other student thesis, 2024)Etter jeg underviste en vgs-klasse i Lecoqs fysiske teater kom det fram at dramaelevene hadde fått mer enn faglig utbytte fra teatertreningen. De hadde også fått et personlig utbytte. De hadde fått verktøy til å mestre ... -
Hvordan kan man oppnå sine personlige ambisjoner, og hvilke strategier kan ligge til grunn for en god mental styrke?
(Masteroppgave Avdeling Opera;, Master thesis, 2024)Hvordan kan man oppnå sine personlige ambisjoner, og hvilke strategier kan ligge til grunn for en god mental styrke? En sammenligning mellom to forskjellige bransjer, kunst og idrett. -
Hvordan kan man som leder tilrettelegge for kreativt samspill i faget Teaterproduksjon?
(Eksamensoppgave PPU teater, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i teater ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen?
(Masteroppgave Avdeling Opera;, Master thesis, 2024)Oppgaven tar for seg problemstillingen "Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen?". Oppgaven bruker litteraturstudiet og introspeksjon som metoder ...