Undervisningsformer i språk-, tale- og stemmedannelse. - En kartlegging av studentenes erfaringer og innspill
Lecture
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2754967Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Kartleggingen av undervisningsformer brukt i emnet «Språk-, tale- og stemmedannelse» ble gjort i samarbeid med høgskolelektor Miriam Sogn våren 2018. Behovet for kartleggingen oppsto da Teaterhøgskolen økte sin årlige opptaksmasse fra 8 til 10 studenter på BA skuespill. Dette fikk konsekvenser for timeplanen og en redusert kapasitet for å gi individualundervisning. Individualundervisningen ble halvert i omfang og minigrupper ble innført i steden. Kartleggingen ble gjort for å innhent studentenes erfaringer og innspill knyttet til alle undervisningsformene som ble benyttet i emnet «Språk, tale og stemmebruk». Det gjaldt både individualundervisning, undervisning i mini-grupper og full gruppe.
Presentasjonen av kartlegging av undervisningsformer ble holdt intern 21.04.18. Den ble holdt for arbeidsgruppa for studieplanrevisjon. Gruppa besto av alle emneansvarlige, samt studiekonsulent og studiekoordninator