Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans - skriftlige arbeider
Arbeider som arkiveres/publiseres i KHIODA reguleres av Lov om opphavsrett til åndsverk. Opphavsmannen beholder opphavsretten til materialet i KHIODA, men gir brukerne tillatelse til å sitere fra verket, samt videreformidle det til andre, i henhold til åndsverkslovens regler. En forutsetning er at navn på utgiver og opphavsmann angis. Kommersiell bruk av verket er ikke tillatt uten etter skriftlig avtale med opphavsmannen.
Recent Submissions
-
Et bærekraftig liv som danser
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Dans, Other student thesis, 2024)Oppgaven redegjør for hvordan danseopplæringen kan tilrettelegge for mer bærekraftige utøverkarrierer. Med fokus på å integrere kunnskap om restitusjon, skadeforebygging og mental helse hos unge dansere og viktigheten ... -
Språket som verktøy i undervisning av dans
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Dans, Other student thesis, 2024)Norsk: Oppgaven tar for seg bruk av språk og samarbeid i danseundervisning, samt hvordan lærer kan legge til rette for et læringsmiljø som fremmer dette. Problemstillingen er: Hvordan kan samarbeidslæring og bruk av ... -
Tiltak rettet mot motorisk læring og utvikling i danseundervisningen
(Student paper, others, 2024)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i scenekunst (dans) ved Avdeling Dans, 2024 -
Barneidrettsbestemmelsene og konkurransedans
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Dans, Other student thesis, 2024)Norsk: Med utgangspunkt i Deci og Ryans selvbestemmelsesteorien, målorienteringsteorien, teori om attribusjon, mestringsforventninger og typer tankesett, tar oppgaven for seg konsekvensene av at barneutøvere under 11 ... -
Eksamensoppgave 2024 PPU Dans
(Eksamensoppgave PPU scenekunst;Dans, Other student thesis, 2024)Eksamensoppgave som handler om den estetiske dimensjonen i skolen. Problemstilling er "Hvordan Den kulturelle skolesekken kan bidra til økt estetisk kompetanse hos elever i grunnskolen?". Exam task concerning the aesthetic ... -
Hva er Ung-til-ung formidling, og på hvilke måter kan dette fremme motivasjon og læring?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
[Ingen tittel]
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan kan danseundervisning fremme elevers utvikling mot kompetansemål med tverrfaglig forankring i folkehelse og livsmestring? Et kvalitativt studie om betydningen av gruppearbeid for elever på videregående opplæring danselinjen
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvilke utfordringer kan oppstå når lærere skal vurdere improvisasjon som kompetanse i videregående skole? Hvordan kan disse utfordringene behandles?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
[Ingen tittel]
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hva er personlig uttrykk i dans, hvorfor er dette et viktig tema og hvordan kan jeg som pedagog legge til rette for at elever på videregående skole utforsker og viser personlig uttrykk i dans?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
[Ingen tittel]
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvilken oppfatning har elever av en god pedagog og danseundervisning, og hvordan kan pedagogen og hens valg av undervisningsmetoder og elevaktivitet fremme læring i danseundervisning?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
[Ingen tittel]
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Hvordan forholder danseundervisningen seg til stereotypiske normer innenfor kjønn og hva kan jeg bidra med pedagogisk som danselærer for å oppnå et større fokus på dette temaet?
(Eksamensoppgave PPU dans;, Other Student thesis, 2023)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk-utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2023. -
Kropp, kjønn og stereotypier i danseundervisning
(Eksamensoppgave praktisk-pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2022)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk-pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2022 -
Tilpasset opplæring for motivasjon ved skader og sykdom i videregående skole
(Eksamensoppgave praktisk-pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2022)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk-pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2022 -
[Uten tittel]
(Eksamensoppgave praktisk-pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2022)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk-pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2022 -
[Uten tittel]
(Eksamensoppgave praktisk-pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2022)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk-pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2022 -
[Uten tittel]
(Eksamensoppgave praktisk-pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2022)Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk-pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2022