Show simple item record

dc.contributor.authorHanssen, Camilla
dc.date.accessioned2024-05-27T08:17:11Z
dc.date.available2024-05-27T08:17:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3131464
dc.description.abstractNorsk: Med utgangspunkt i Deci og Ryans selvbestemmelsesteorien, målorienteringsteorien, teori om attribusjon, mestringsforventninger og typer tankesett, tar oppgaven for seg konsekvensene av at barneutøvere under 11 år ikke får lov til å konkurrere i dans i Norge. Den løfter frem barneidrettsbestemmelsene sin påvirkning av dans som konkurranseidrett og belyser temaer som tidlig spissing, betydningen av gode trenere og hva som skaper en bærekraftig idrettsutøver. English: Based on Deci and Ryan's self-determination theory, goal orientation theory, attribution theory, self-efficacy and types of mindsets, this thesis explores the consequences of prohibiting children under the age of 11 from competing in dance in Norway. It highlights the impact of children's sports regulations on dance as a competitive sport, addressing issues such as early specialization, the importance of good coaches and what creates a sustainable athlete.en_US
dc.publisherKunsthøgskolen i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesEksamensoppgave PPU scenekunst;Dans
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleBarneidrettsbestemmelsene og konkurransedansen_US
dc.typeOther student thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal