Viser treff 21-34 av 34

    • Del 1: Martha Graham - An American Document - Den ekspressive kroppen og modernismen 

      Jørgensen, Øyvind; Hall, Snelle; Svendal, Sigrid Øvreås (Lecture, 2018)
      Den amerikanske danseren og koreografen Martha Graham (1894-1991) regnes som en av de viktigste pionerene for den moderne dansen. I Norge hadde hun stor innflytelse både på utdanning og kunstfelt, spesielt gjennom ...
    • Den revolusjonære kroppen og modernismen. Isadora Duncan, den russiske revolusjon og 1. verdenskrig 

      Jørgensen, Øyvind; Hall, Snelle; Svendal, Sigrid Øvreås (Lecture, 2017)
      Isadora Duncan er en av de mest ikoniske representantene for moderne dans. På 100-årsdagen for den russiske revolusjonen vil dansehistoriker Sigrid Øvreås Svendal reflektere over en periode som har hatt stor dansehistorisk ...
    • Didactics in Classical Ballet / Fagdidaktikk i klassisk ballett 

      Rodríguez, Tania (Lecture, 2016)
      Forelesning og workshop under Pedaggodagene, 18.-19. august 2016 i Oslo. Pedagogdagene er et samarbeidsarrangement mellom Norsk kulturskoleråd og Norges musikkhøgskole.
    • Danses des Cygnes – Waltz 

      Rodriguez, Tania (Performing arts, 2015)
      Performance/presentation on stage. Nordic Ballet Seminar Conclusion Performance (Avslutning) Place: Den Norske Opera & Ballet Scene 2 Date 08.08.2015 Choreography Name: Danses des Cygnes – Waltz.
    • Progression Chart. The study of classical ballet at Oslo National Academy of the Arts 

      Rodríguez, Tania; Kristensen, Toini (Other type of report, 2017)
      Brief description of the project: The high standard of today’s ballet companies and dance performance demands the young ballet students to become from a younger age in to expressive performers with prowess physicality and ...
    • KOREOGRAFISKE UNDERSØKELSER - små forskyvninger - store konsekvenser? 

      Eriksen, Anne Grete (Other type of report, 2018)
      KOREOGRAFISKE UNDERSØKELSER er eksperimentelle visninger med dansere og én enkelt mottaker. Dansemateriale, rom, objekt, klær, lyd og informasjon fra publikummeren separeres og forskyves i forhold til hverandre. Hvordan ...
    • Negotiating Narrative Identity in Intercultural Context - the Role of Applied Theatre 

      Haraldsen, Heidi; Ingul, Siri Linde (Peer reviewed; Journal article, 2017)
    • Transit #1 

      Eid, Inger Lise (Performing arts, 2016-05-20)
      Danseforestilling. Koreografi: Inger Lise Eid. Del 1 av et koreografisk prosjekt med utforskning av tekstiler som tradisjonsbærende elementer, også som symbol på begrensninger i kvinners liv. Transit #1 er tilegnet Malala ...
    • FUNKIS 

      Wiik, Petter Olav Støylen (Music, 2015-01-29)
      Petter Olav Støylen Wiik har komponert elektronisk musikk til danseforestilingen FUNKIS. Framført på Dansens Hus, november 2014. Premiere 20. november 2014. Totalt fire forestillinger. Koreografi: Masja Abrahamsen. Lysdesign: ...
    • Ungdoms estetiske erfaring gjennom et dansefilmprosjekt i ungdomsskolen 

      Haraldsen, Heidi Marian (FoU-rapport;1-2014, Research report, 2014)
    • Egon Weng: Danser, koreograf og pedagog 

      Sunderland, Monique Skavlan (Book, 2014)
      Egon Wengs Ballettskole ble en av de største og mest anerkjente i Norge. Boken tar for seg Egon Wengs liv og kunstneriske virke som danser, koreograf og pedagog både nasjonalt og internasjonalt. Som en del av norsk ...
    • Koreografi ute 

      Eriksen, Anne Grete (Non-fiction monograph, 2010-01-21)
      Eriksen er redaktør for boken "Koreografi ute" (2009), og har bidratt som forfatter med artikkelen "Dialog med rommet". Forlag: Teater & Eftf AS Oslo. ISBN: 978-82-995804-1-0. Boken omhandler to koreografiske arbeid ute: ...
    • Sabre Dans 

      Szolnoki, Zoltan (Performing arts, 2010-01-24)
      Szolnoki har koreografert "Sabre Dans" til Ballettskolen ved Den Norske Opera og Ballett. Musikk av Aram Khatchaturian. Samareidspartnere: Elevene ved Ballettskolen til Den Norske Opera og Ballett. Visningssted: Den Norske ...
    • Veiledning og vurdering i kunstopplæring og kunstutdanning 

      Haraldsen, Heidi Marian (Rapport;1-2012, Research report, 2012-07-17)
      Vurdering er et sentralt tema i undervisning og læring. En god vurderingspraksis og god veiledningskompetanse kan bidra til å fremme læring og motivasjon hos studentene samt synliggjøre forholdet mellom fagets egenart, ...