dc.contributor.author | Haraldsen, Heidi Marian | |
dc.date.accessioned | 2012-07-17T15:38:32Z | |
dc.date.available | 2012-07-17T15:38:32Z | |
dc.date.issued | 2012-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/157487 | |
dc.description.abstract | Vurdering er et sentralt tema i undervisning og læring. En god vurderingspraksis og god veiledningskompetanse kan bidra til å fremme læring og motivasjon hos studentene samt synliggjøre forholdet mellom fagets egenart, undervisningens innhold og metoder samt de resultater en ønsker å oppnå.
1. tema: Veiledning og vurdering som aktiv læringsstrategi i elevens/studentenes læringsprosess.
- Hvilke utviklingsmuligheter finnes i å utvikle gode strategier og strukturer for veiledning, underveisvurdering og sluttvurdering i forhold til å få økt læring og måloppnåelse innenfor kunstutdanning?
2. tema: Vurdering og veiledning som et didaktisk verktøy
- Hvordan kan vurdering og veiledning brukes som et aktivt didaktisk verktøy av lærerne i planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning for å stimulere elevenes/studentenes læringsprosess og måloppnåelse? | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;1-2012 | |
dc.subject | pedagogikk | no_NO |
dc.subject | kunstutdanning | no_NO |
dc.title | Veiledning og vurdering i kunstopplæring og kunstutdanning | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 88 | no_NO |
dc.identifier.cristin | 1009575 | |