dc.contributor.author | Aas, Johannes Nikolai | |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T10:31:26Z | |
dc.date.available | 2024-06-19T10:31:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3134679 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar for seg problemstillingen "Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen?".
Oppgaven bruker litteraturstudiet og introspeksjon som metoder for å forsøke og finne et svar på dette.
Oppgaven konkluderer med at det er svært mye av arbeidet ved dette operastudioet som kan bistå operasangere. Det som derimot kanskje er det største hinderet for operasangere for å oppnå alt det Stanislavskij ønsket på operastudioet, er mangel på tid. Man skal trene opp et massivt håndverk som er en sammensmelting av skuespillerkunst og musikkunst med svært høye krav i begge disse kunstformene. | en_US |
dc.publisher | Kunsthøgskolen i Oslo | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave Avdeling Opera; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Hvordan kan Stanislavskijs arbeid på eget operastudio bistå operasangere med å formidle godt på scenen? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |