Show simple item record

dc.contributor.authorLe, Lieu Thi
dc.date.accessioned2024-06-07T10:17:29Z
dc.date.available2024-06-07T10:17:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3133049
dc.description.abstractEnglish: Nothing is absolute; everything is in progress, transitioning and transforming into the dance of becoming. My project, 'Dancing in Tune with Oneself and Others', investigates how seeing the totality of my own artist practice and creative process can cultivate mindfulness, fostering an awareness of the symbiotic relationship between myself and others, encompassing both human and nonhuman. By shifting my focus from singularity to totality, I started to notice what has been left unnoticed in my daily environment, leading to myself finding appreciations towards the everyday overlooked mundane. Through a mindful process of observing, discovering, and gathering unused or unconsumed materials from my nearby surroundings, I started to integrate the findings in my artist practice, while questioning the value of these seemingly worthless leftovers and their potential for transitioning and transformation. Since autumn, I have been weaving with leftover yarns, collected from factories in Norway and dyeing them with plants harvested from nearby nature or given by the local community. Norwegian: Ingenting er absolutt; alt er i stadig utvikling og forvandling, som en dans av stadig endring. Mitt prosjekt, 'Dans i harmoni med meg selv og andre', utforsker hvordan å være bevisst på hele min kunstneriske praksis og kreative prosess kan øke oppmerksomheten min og fremme en forståelse av den gjensidige forbindelsen mellom meg selv og andre, både menneskelige og ikke-menneskelige. Ved å rette oppmerksomheten mot helheten, begynte jeg å legge merke til ting i min daglige omgangskrets som jeg tidligere hadde oversett, og dette ledet til en ny verdsattelse av de vanlige, tilsynelatende ubetydelige tingene i hverdagen. Gjennom en bevisst prosess med å observere, oppdage og samle ubrukte eller oversette materialer fra nærmiljøet mitt, begynte jeg å integrere funnene mine i min kunstneriske praksis. Jeg utfordret også verdien av disse tilsynelatende verdiløse restene og deres potensial for forvandling og nytt liv. Siden høsten har jeg arbeidet med å veve med restegarn fra norske fabrikker og farge dem med planter samlet inn fra naturen rundt meg eller gitt av lokalsamfunnet.en_US
dc.publisherKunsthøgskolen i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesMaster Avdeling Design;Klesdesign og kostymedesign
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleDancing in Tune with Oneself and Othersen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal