A HUGE PILE OF CORPSES WEATHER PROCESSES IN THE FACE OF SHARED NARRATIVE
Abstract
English:
This thesis delves into the complex relationship of identity, looking at how posters and colour
act as transference connecting and defining identity beyond the boundaries of race, religion,
ethnicity, gender, space, and time. While it tends towards individualism, it also informs our
collective identity and shared narratives. Likewise, it also illustrates the cyclical nature of
these narratives. Placing them in a constant state of repetition and transformation. As a result,
this thesis draws inspiration from Christina Sharps's work In the Wake: On Blackness and
Being as a ‘Weathered Condition.’
The thesis also looks at the potential of these posters and colours to evoke memories as they
display the tendency of photography and influence how we interact with past and future
occurrences. Focusing on the work of Susan Sontag’s “On Photography,” Guy Debord’s “The
Spectacle of the Society” and Roland Barthes' insightful discourse on the emotional impact of
details in a photograph, a profound emotional response of the viewer's interpretation.
Informing my artistic practice and the project, a huge pile of corpses. Which reflects on the
singularities of occurrences, the repetition and transformative aspects of occurrences that
define identity. Involving the appropriation and incorporation of the aesthetics from my
immediate environment, from aged posters, signs, and countless elements. Also, the
appropriation, of historically documented images associated with pivotal moments of the
slave trade, apartheid, and the civil rights movement, as a backdrop to tell stories about the
human condition across time, which envelops us like the weather.
Through the lens of colour, weathered posters, memory, and appropriation, this thesis
examines how these diverse aspects collectively shape one's sense of self and influence
interactions with the world. Focusing on colour, historically documented images and
elements present in weathered posters as an emotional trigger to evoke reflections and
conversations on the transformative, collective, individualistic and singularities of identity in
different geographical regions and the repetition of these narratives.
Inspired by the storytelling tendency of Kumawood posters, movies, and artists such as Andy
Warhol, Godfried Donkor, Yinka Shonibare and Zohra Opoku, from their use of materials,
interaction with the environment and history. And outlining my creative process, which
involves incorporating various artistic techniques, including handmade painting, textile
printing, and wood engraving.
Norsk:
Denne oppgaven går inn i det komplekse forholdet mellom identitet og ser på hvordan plakater og farger
fungere som overføring som forbinder og definerer identitet utover grensene for rase, religion,
etnisitet, kjønn, rom og tid. Selv om den tenderer mot individualisme, informerer den også vår
kollektiv identitet og delte narrativer. På samme måte illustrerer det også den sykliske naturen til
disse fortellingene. Plassere dem i en konstant tilstand av repetisjon og transformasjon. Som et resultat,
denne oppgaven henter inspirasjon fra Christina Sharps sitt arbeid In the Wake: On Blackness and
Å være som en "forvitret tilstand".
Oppgaven ser også på potensialet til disse plakatene og fargene for å fremkalle minner når de
vise tendensen til fotografering og påvirke hvordan vi samhandler med fortid og fremtid
hendelser. Med fokus på arbeidet til Susan Sontags "On Photography", Guy Debords "The
Spectacle of the Society» og Roland Barthes' innsiktsfulle diskurs om den emosjonelle innvirkningen av
detaljer i et fotografi, en dyp følelsesmessig respons av betrakterens tolkning.
Informere min kunstneriske praksis og prosjektet, en stor haug med lik. Som reflekterer over
singulariteter av hendelser, repetisjon og transformative aspekter av hendelser som
definere identitet. Involverer appropriering og innlemmelse av estetikken fra min
nærmiljø, fra gamle plakater, skilt og utallige elementer. Også
tilegnelse, av historisk dokumenterte bilder assosiert med sentrale øyeblikk av
slavehandel, apartheid og borgerrettighetsbevegelsen, som et bakteppe for å fortelle historier om
menneskelig tilstand over tid, som omslutter oss som været.
Gjennom linsen av farger, forvitrede plakater, hukommelse og appropriasjon, denne oppgaven
undersøker hvordan disse ulike aspektene til sammen former ens følelse av selvtillit og innflytelse
interaksjoner med verden. Med fokus på farger, historisk dokumenterte bilder og
elementer som er tilstede i forvitrede plakater som en følelsesmessig trigger for å fremkalle refleksjoner og
samtaler om de transformative, kollektive, individualistiske og singularitetene til identitet i
ulike geografiske regioner og gjentakelsen av disse fortellingene.
Inspirert av historiefortellingstendensen til Kumawood-plakater, filmer og artister som Andy
Warhol, Godfried Donkor, Yinka Shonibare og Zohra Opoku, fra deres bruk av materialer,
samspill med miljø og historie. Og skisserer min kreative prosess, som
innebærer å inkludere ulike kunstneriske teknikker, inkludert håndlaget maleri, tekstil
trykking og tregravering.