Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJoka, Tamara Marbl
dc.date.accessioned2024-05-06T13:00:00Z
dc.date.available2024-05-06T13:00:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3129289
dc.description.abstractNorsk: Motivene mine er forankret i min egen oppstykkede fortid. Jeg ble født i Sarajevo som var en del av den sosialistiske føderale republikken Jugoslavia. Etter landets oppløsning i 1992 emigrerte jeg til Norge. Ønsket om å formidle min tilnærming til både fravær og forfall, har vært en konstant faktor i min kunstneriske praksis. Det er stedets karakter jeg ønsker å uttrykke, og ambivalensen knyttet til det. Jeg lager smykker og objekter hovedsakelig i betong og metall gjennom bevisst arbeid med ubevisste registreringer av det jeg husker. English: I am inspired by my own fragmented past. I was born in Sarajevo, which was a part of The Socialist Federal Republic of Yugoslavia at the time. Following the dissolution of the state in 1992, I immigrated to Norway. The desire to convey my approach to both absence and decay has been a constant factor in my artistic practice. It is the character of the place I want to express, and the ambivalence I feel toward it. I create jewelry and objects primarily in concrete and metal through conscious work with unconscious registrations of what I remember.en_US
dc.publisherKunsthøgskolen i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave Avdeling Kunst og håndverk;Medium- og materialbasert kunst
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleInteracting with Absenceen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal