Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLindegård, Oda Olivia Øverbø
dc.date.accessioned2023-06-15T07:38:36Z
dc.date.available2023-06-15T07:38:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3071481
dc.description.abstractNorsk: En skriftlig refleksjon over skapelsen og utøvelsen av forestillingen Taste of Purple, av og med Oda Olivia Øverbø Lindegård, vist 28.-31. mars 2023 på Scene 1, Kunsthøgskolen i Oslo. Forestillingen har vokst ut fra en bevegelsespraksis som forsøker å tillate kroppen å være der den er i øyeblikket. Da essayet Eros the Bittersweet (1986) av Anne Carson også fikk en gjeldene rolle for prosessen ble arbeidet både tydeliggjort og komplisert gjennom dobbeltsidigheten i det å ville være helt til stede der man er og samtidig lengte etter noe utilgjengelig. Ønsket med teksten er både å reflektere den kunstneriske prosessen og å mate interessen for å utforske hvilken rolle det gjenkjennbare har i begjær. English: A written refelction on the creation and doing of the performance Taste of Purple, by and with Oda Olivia Øverbø Lindegård, shown 28th-31st of March 2023, at Scene 1, Oslo National Academy of the Arts. The performance was developed from a movement practice that seeks to allow the body to be how it is in the moment. When the essay Eros the Bittersweet (1986) by Anne Carson also got a crucial function in the process, the work was both clarified and complicated by the duality of wanting to be completely present and at the same time longing for something unavailable. The text is intended to both reflect this artistic process and to feed the interest of exploring what the recognizable has to do with desire.en_US
dc.publisherKunsthøgskolen i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave Avdeling Dans;
dc.titleIn the Aftermaths of MA Dance Performance Taste of Purpleen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel