dc.contributor.author | Barth, Theodor | |
dc.contributor.editor | Barth, Theodor | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-30T16:12:51Z | |
dc.date.available | 2020-07-30T16:12:51Z | |
dc.date.issued | 2020-07-23 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2670519 | |
dc.description | Datasett (1 HEX)—elementer: 1) forsøk; 2) prøv igjen; 3) gjør noe annet; 4) kom tilbake; 5) avlær; 6) kryss over. | en_US |
dc.description.abstract | [WALKABOUT: click file NAVIGATION EXHIBIT]
En serie som—i 6 trinn—utforsker konsekvenser av å se geometri som landmåling (ubegrenset av geometrien som et isolert sett av grunnsats og beviser). Hensikten med å unne seg en geometrisk systematikk kan dermed ses i forhold til oppgaven å bli kjent med et terreng (som på en befaring, eller et feltarbeid). B. Spinoza gir seg forehavende å fremstille Etikken (hans hovedverk) som en geometrisk traktat: det er noe annet enn et form-valg, og utgjør en invitasjon til undersøkelser som er utenfor/tilliggende systemet. Etikken til Spinoza har blitt karakterisert som ‘praktisk filosofi’ (Deleuze). Forutsetningen som denne flyer-serien bygger på er at den også bør lese slik: at praktiske øvelser (her eksperimenter med fermentering og iPAD-bruk) er en forutsetning for at substansielle forhold som ulikt involverer kropp og handling blir reflektert i en teoretisk forståelse. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | KHiO | en_US |
dc.relation.haspart | Flyer-arkiv: 6 flyere (1 HEX) | en_US |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Geometri | en_US |
dc.subject | Praktisk filosofi | en_US |
dc.subject | Etikk | en_US |
dc.title | Summer KUF 2020 | en_US |
dc.type | Design | en_US |
dc.rights.holder | Professor Theodor Barth | en_US |
dc.subject.nsi | Kunstnerisk utviklingsarbeid og forskning | en_US |
dc.subject.nsi | Visuell antropologi | en_US |
dc.subject.nsi | Datafag | en_US |
dc.relation.project | Project Spinoza | en_US |