• LANDING SITES - a further-field pursuit of new tools for choreography 

      Steggell, Amanda (Research report, 2014)
      This document reports on the artistic research project ‘Landing sites’ led by Amanda Steggell, professor within the field of choreography, Academy of Dance, Oslo National Academy of the Arts, in co-operation with students ...
    • Le Cru et le Cuit - Det rå og det kokte 

      Thomassen, Anne (Visual arts, 2011-03-22)
      Gruppeutstilling i regi av Norske Kunsthåndverkere i samarbeid med Den Norske ambassaden i Paris. Holdt i forbindelse med en internasjonal konferanse i regi av The International Academy of Ceramics. Deltakende kunstnere: ...
    • Learning Environments and Motivations: Photopolymer Course 

      Browne, Victoria Rowena (Lecture, 2021)
      The digital embodiment of a craft process requires comprehensive knowledge and experience to master a hybrid form of art production; in which some of the operations have predetermined results whilst others depend on the ...
    • The Learning Theatre 

      Theodor, Barth (Design, 2020-08-28)
      [WALKABOUT: click file NAVIGATION EXHIBIT] The flyer-set (1HEX) relates 5 situations—a biennale, 3 projects and a journey—to develop notions of the Learning Theatre from a case-base: what are the conditions of readability ...
    • Learning to See: Contribution to an Analysis of the Teaching of Free Hand Drawing by Kari Liv Brundin Torjussen at Oslo National College of Art and Design, 1947-1990 

      Refsum, Grete (Conference lecture, 2013-05-22)
      Abstract: The National College of Art and Design (Norwegian abbreviation: SHKS) in Norway was established in 1818,as a school for educating craftsmen and artists. Until late 20 th century, free hand drawing was its ...
    • Letter from Romsås 

      Barth, Theodor (Working paper, 2009-11-11)
      Report on the SRVD project at Romsås in 2009. Letter addressed to the inabitants of Romsås. Student project. Nicolas Bourriaud’s and Sinziana Ravini’s visit and reading from The Radicant (2009, Sternberg) at the section ...
    • Library of INCA 

      Bergman, Aeron (Visual arts, 2013-02-18)
      LIBRARY OF INCA. Åpning: 25. august 2012. (18.00 til 21.00) Utstillingsperiode: 25. august - 22. september. Utstillere: Aurora Harris, Frido Evers, Lina Persson, Per-Oskar Leu, Cary Loren, Inger Wold ...
    • The lineup #01-06 

      Barth, Theodor (Design, 2021-11-15)
      The lineup explores reflection in an aspect that is constructed, involves the work of time (process) and design. This flyer-series queries the potential of the lineup to feature a construct of this kind. That is, a design ...
    • Liquid Archive 

      Christensen, Jeannette (Visual arts, 2009-11-19)
      Separatutstilling. I utstillingen blir gelémonokromer og polaroider fra midten av 90-tallet sammenstilt med nye arbeider og betraktet på nytt i lys av tiden som har gått. Géle-monokromer – som med sin rene fargeflate ...
    • LIVE-RE-MAKE 

      Lange, Carl Christian (Other type of report, 2019)
      Prosjektet utforsker dokumentasjon og formidling av sceniske verk innenfor teater, dans og musikk ved bruk av lydopptak og video. Installasjonene foreslår videreutvikling til nye romlige kunstverk som alternativ til passiv ...
    • LIVE-RE-MAKE (2017-2021) 

      Lange, Carl Christian (Research report, 2021)
      Rapport fra LIVE-RE-MAKE (2017-2021). Kunstnerisk utviklings- og forskningsprosjekt, Kunsthøgskolen i Oslo.
    • Lommens betydning 

      Kolstø, Annabeth (Design, 2018)
      I forbindelse med 200 årsjubileet til Tegneskolen viser Annabeth Kolstø funn fra sitt forskningsprosjekt «Lommens betydning» i perioden 12. november - 23. november. Gjennom intervjuer, historiske undersøkelser og ...
    • Lords of the capital, why not remain here and lengthen your days? 

      Bergman, Aeron; Salinas, Alejandra (Visual arts, 2012)
      Separatutstilling. Galleri 0047, Oslo, Norge. Visningsperiode: 17.02.12 - 31.03.12.
    • Love with Obstacles (Amor Rojo) 

      Garcia, Dora (Book, 2020)
      "This publication is published in conjunction with Dora García's exhibition Love With Obstacles, curated by Ruth Estévez at the Robert Art Museum, Brandels University, Waltham, Massachusets/USA, 13 February to 17 May 2020". ...
    • Love, labour is our oxytocin (prints) 

      Browne, Victoria Rowena (Visual arts, 2018)
      A remix of screenshots taken from One Born Every Minute’s YouTube channel. The hyperboled reality TV series captures women in the throws of labour, though their expressions imply being in the throws of love. Risograph, ...
    • Lumen Sapiens 

      Sanne, Dyveke (Visual arts, 2013-06-06)
      Biblioteket/mediarommet på Kapp er uten dagslys. Lyset kommer indirekte fra tilstøtende rom. Ventilasjonsanlegget midt i rommet er lukket inne med 4 glassplater. 4 lysekroner er kuttet ut i speilfolie, for å lyse fra ...
    • Lysrotunde 

      Sanne, Dyveke (Visual arts, 2013-06-06)
      Lysrotunde i semitransparent glass, energilys, sittebenk i senter. En rund form av melkehvitt glass, (ca3 meter i diameter) og vanlig romhøyde, med benk rundt midt-aksen og energilys i taket. I tillegg til funksjonen ...
    • Lære for livet 

      Løkken, Line Bøhmer (Visual arts, 2013-02-13)
      Gruppeutstilling. Lære for livet handler om den frie tenkningens betingelser i skolen. Hvordan kan vi lære å bli fri i en institusjon som bygger på at man underordner seg? I filosofien kalles dette spørsmålet for det ...
    • Mail Art. By students and staff from Glasgow School of Art and the Drawing Lab at Oslo National Academy of the Arts 

      Schrøder, Tiril; Disen, Karen (Visual arts, 2018)
      Mail art - drawings and workshop results from cooperation between the Drawing Lab and Glasgow School of Art spring 2018, part of the project Common Craft. Exhibition at Galleri Seilduken, Oslo National Academy of the Arts ...
    • Manifest 

      Guttu, Ane Hjort (Film, 2021)
      Manifest handler om en kunstskole som på overflaten ser ut som et Institute of Fine Arts i et stort universitet. I hemmelighet opererer denne avdelingen imidlertid som en autonom, eksperimentell skole med egne regler for ...