Veiledning og vurdering i kunstopplæring og kunstutdanning
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/157487Utgivelsesdato
2012-07-17Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Vurdering er et sentralt tema i undervisning og læring. En god vurderingspraksis og god veiledningskompetanse kan bidra til å fremme læring og motivasjon hos studentene samt synliggjøre forholdet mellom fagets egenart, undervisningens innhold og metoder samt de resultater en ønsker å oppnå.
1. tema: Veiledning og vurdering som aktiv læringsstrategi i elevens/studentenes læringsprosess.
- Hvilke utviklingsmuligheter finnes i å utvikle gode strategier og strukturer for veiledning, underveisvurdering og sluttvurdering i forhold til å få økt læring og måloppnåelse innenfor kunstutdanning?
2. tema: Vurdering og veiledning som et didaktisk verktøy
- Hvordan kan vurdering og veiledning brukes som et aktivt didaktisk verktøy av lærerne i planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning for å stimulere elevenes/studentenes læringsprosess og måloppnåelse?