• Space for interference 

      Eeg-Tverbakk, Per Gunnar; Jakobsen, Kjetil A. (Journal article, 2011-06)
      The article aims to show that the theory of open and autopoietic systems may be applied in such a way as to transcend the sterile opposition between autonomy aesthetics and culturalism. A theory of contemporary and modern ...
    • Speaking and Building 

      Richardsen, Eva-Cecilie (Popular science monograph, 2016-04-26)
      This publication is the first part of three interconnected works including "Speaking and Building - processing choreographic relations" / "The Wave of the Work" (arrangement) and "Choreopoetic" (text, publication) by ...
    • Speaking and Building - processing choreographic relations. Photo documentation from the arrangement August 25th-29th 2015 

      Richardsen, Eva-Cecilie (Doctoral thesis, 2016-04-26)
      "Speaking and Building - processing choreographic relations" er en del av markeringen som avslutter koreograf Eva-Cecilie Richardsens arbeid som stipendiat ved Kunsthøgskolen i Oslo og Program for kunstnerisk utviklingsarbeid, ...
    • Spor på stedet 

      Bothner-By, Annelise (Design, 2013-03-02)
      Vandreutstilling, vises i 7 museer. Plottet og malt poppelfinér. Del av stipendiatarbeid ved Kunsthøgskolen i Oslo. Visningssteder: Oslo museum (april-september 2012); Haugalandmuseene (oktober-desember, 2012); Glomdalsmuseet ...
    • Staging dislocation: Notes on finished and unfinished work 

      Alvær, Jesper (Journal article, 2014)
      Artikkel publisert i tidsskriftet "Vector - Critical Research in Context". Tidsskriftet utkommer årlig. Tittel på 2014-utgivelsen: "Critical Theories and Creative Practices of Research." Redaktør: Catalin Gheorge. Utgitt ...
    • STATE 

      Fiksdal, Ingri Midgard (Performing arts, 2016)
      Regissør Jonas Corell Petersen og koreograf Ingri Fiksdal har med STATE gått sammen om å lage en danseforestilling som grenser til konsert. Musikken er komponert av Lasse Marhaug, og danske Henrik Vibskov står for ...
    • STATE STATE STATE 

      Fiksdal, Ingri Midgard; Petersen, Jonas Corell (Non-fiction monograph, 2016)
      STATE is the deadly God who kneads and bakes our bread. The state has the power to form our will and show us how to perform our rituals. Like dough, the state is kneaded by its citizens, competing states, and raised by ...
    • Surfacing Solids: Enactive Aesthetic Investigations in Memory, Material and Meaning 

      Vinje, Petrine (Doctoral thesis, 2024)
      Skriftlig refleksjon over doktorgradsprosjektet Surfacing Solids. Written reflection over the PhD- project Surfacing Solids.
    • SYSTEM 

      Køster Holst, Katrine (Visual arts, 2018)
      I videoen illustrerer jeg hvordan en tegning bygges opp etter et system basert på terningkast. Jeg har lenge arbeidet med å inkorporere systemer og regler i min praksis. Arbeidsprosessene ender ofte i uventede resultater ...
    • Tegning, form og drama 

      Kaltenborn, Bendik (Doctoral thesis, 2022-05)
      En personlig kunstnerisk forskningsreise fra tegning til film.
    • Terra Nullius 

      Hermansen, Siri (Film, 2012)
      Film i 2 deler. I Terra Nullius (Kiruna) skildrer Siri Hermansen i to filmer og en serie fotografier hva som skjer når økonomiske, miljømessige, sosiale og kulturelle verdisystemer står mot hverandre. Det er den pågående ...
    • THE ECONOMY OF SURVIVAL. Chernobyl Mon Amour 2012, Land of Freedom (Detroit) 2012 Terra Nullius (Kiruna) 2013 

      Hermansen, Siri (Doctoral thesis, 2016-04-26)
      The project The Economy of Survival consists of three separate site-specific art projects which takes as their point of departure the industrially imploded cities of Chernobyl (Ukraine) and Detroit (USA), and the ...
    • The Economy of Survival. Disputas 

      Hermansen, Siri (Doctoral thesis, 2016-04-26)
      Hva skjer når at et samfunn blir dypt transformert av en katastrofe? Hvordan tilpasser naturen og menneskets sine overlevelsesstrategier i det nye samfunnet som vokser frem? Hvordan kan man som enkeltstående kunstner ...
    • The Graphic Matrix as a Trace Carrier 

      Browne, Victoria Rowena; Barth, Theodor; Remy, Samoa (Lecture, 2020)
      This public seminar expands on Ruth Pelzer-Montada's anthology of texts on contemporary printmaking to consider "the graphic matrix as a trace carrier, to enable an imprint of a visual recording of the trace onto the ...
    • The Mark on the Wall 

      Knutsen, Ane Thon (Doctoral thesis, 2019)
      Hovedverk / hovedresultat i Ane Thon Knutsens ph.d. i kunstnerisk utviklingsarbeid. Ane Thon Knutsens hovedverk er det siste av en rekke adapsjoner av Virginia Woolfs novelle The Mark on the Wall, som ble skrevet mens ...
    • The Mark on the Wall : Prosess, tekstarbeider, referanser 

      Knutsen, Ane Thon (Doctoral thesis, 2019)
      Samtidig med utstillingen av Ane Thon Knutsens hovedverk "The Mark on the Wall" på Kunstnernes Hus, vises tidligere arbeider i resepsjonsgalleriet på Kunsthøgskolen i Oslo, 22.-27. januar 2019.
    • The Other Wild [Exhibition] 

      Bugge, Liv (Ph.d. i kunstnerisk utviklingsarbeid - Avdeling Kunstakademiet, Doctoral thesis, 2018)
      The Other Wild interrogates how systems of control and internalized normative structures harness and govern life as well as non-life. The artistic work is part of Liv Bugge’s PhD project at Oslo National Academy of te Arts. ...
    • The Other Wild [Film] 

      Bugge, Liv (Ph.d. i kunstnerisk utviklingsarbeid - Avdeling Kunstakademiet, Visual arts, 2018)
      Brøggers Hus at the Natural History Museum of Oslo is being emptied. The film The Other Wild (28 min) shows the packing, organization, and deposition of the geological and paleontological collections, as they are being ...
    • The Other Wild: Touching art as confrontation. Reflection. A Guided Guide 

      Bugge, Liv (Ph.d. i kunstnerisk utviklingsarbeid - Avdeling Kunstakademiet, Doctoral thesis, 2018)
      Reflection
    • The Participatory Monument - Remembrance and Forgetting as Art Practice in Public Sphere 

      Røstad, Merete (Doctoral thesis, 2018)
      This artistic research reflection deals with what I call the “participatory monument”, the intention of which is to bring members of the public into the artwork and to openly share related experiences with them, thus ...