• 47: A reflection 

      Sergiev, Viktoria Torp (Masteroppgave Avdeling Dans;, Master thesis, 2021)
      Skriftlig del av masterprosjekt. Avdeling Dans, 2021
    • Bevegelse helt enkelt : en pedagogisk didaktisk analyse av Kinetic Awareness, en bevegelsesbevisstgjøringsteknikk for dansere 

      Torgersen, Anette (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2011-06-01)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2011
    • Cosmic Body 

      Fiksdal, Ingri Midgard (Performing arts, 2015-10-30)
      Cosmic Body is Ingri Fiksdal’s new expanse of choreographed lights, illusions, sounds, moving bodies and objects. Noticeable inspired by the idea of perpetual motion and kinetic flow, Fiksdal has constructed Cosmic Body ...
    • Danning gjennom danseundervisning 

      Krogstad, Solvei Uglum (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2019)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2019.
    • Dans i skolen og fremtidig kompetanse 

      Chylie, Camilla Vogt (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2015)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2015
    • Den estetiske dimensjonen i skolen. Hvordan bruke kreative estetiske læringsstrategier for å styrke undervisnings- og læringsprosessen 

      Dos Santos, Paulo Sergio Fernandes (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2017
    • Dølge 

      Solli, Magdalene (Avgangsforestilling MA Dans;, Student paper, others, 2019)
      Masteroppgave i dans. Scenografi, kostyme: Kjersti Alm Eriksen (MA teater, KHiO).
    • Egon Weng: Danser, koreograf og pedagog 

      Sunderland, Monique Skavlan (Book, 2014)
      Egon Wengs Ballettskole ble en av de største og mest anerkjente i Norge. Boken tar for seg Egon Wengs liv og kunstneriske virke som danser, koreograf og pedagog både nasjonalt og internasjonalt. Som en del av norsk ...
    • Eit autonomistøttande læringsmiljø 

      Anuglen, Johanne Heggenes (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2019)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2019.
    • Eit postmoderne blikk på dans i opplæringa 

      Folkedal, Halldis (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2015)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2015
    • Et godt motivasjonsklima for danseundervisning 

      Kippe, Maria Risto (Student paper, others, 2020)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2020
    • Gruppa, relasjonene & læringsmiljøet 

      Lindberg, Tuva (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2014)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2014
    • HOODS 

      Fiksdal, Ingri Midgard (Performing arts, 2014-02-26)
      A disorienting distortion of perception. Wearing costumes that enshroud their entire body and face, the audience circulates freely through the performance area, a space in which all manner of boundaries become blurred: the ...
    • Hvordan kan jeg som lærer for en elevgruppe i dans støtte opp under den enkeltes selvverd? 

      Dokken, Julie Schartum (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Dans, Student paper, others, 2017)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2017
    • Improvisasjon i samtidsdans 

      Aagedal, Linn Christin (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning, Avdeling Dans;, Student paper, others, 2019)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Dans, 2019
    • Individ-gruppe-læringsmiljø. Hvordan kan jeg som danselærer bidra til et godt læringsmiljø som ivaretar individet i en gruppe? 

      Hansen, Mari Holtet (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2015)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2015
    • Kinetic Awareness : en vei til estetisk erfaring og selvrealisering 

      Torgersen, Anette (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2011)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2011
    • Klasseledelse – fra autoritet til autonomi 

      Oskarsen, Ina-Helén (Eksamensoppgave praktisk pedagogisk utdanning Avdeling Balletthøgskolen, dans, Student paper, others, 2015)
      Avsluttende eksamensoppgave. Årsenhet, praktisk pedagogisk utdanning i dans ved Avdeling Balletthøgskolen, 2015
    • Koreografi ute 

      Eriksen, Anne Grete (Non-fiction monograph, 2010-01-21)
      Eriksen er redaktør for boken "Koreografi ute" (2009), og har bidratt som forfatter med artikkelen "Dialog med rommet". Forlag: Teater & Eftf AS Oslo. ISBN: 978-82-995804-1-0. Boken omhandler to koreografiske arbeid ute: ...
    • KOREOGRAFISKE UNDERSØKELSER - små forskyvninger - store konsekvenser? 

      Eriksen, Anne Grete (Other type of report, 2018)
      KOREOGRAFISKE UNDERSØKELSER er eksperimentelle visninger med dansere og én enkelt mottaker. Dansemateriale, rom, objekt, klær, lyd og informasjon fra publikummeren separeres og forskyves i forhold til hverandre. Hvordan ...