Show simple item record

dc.contributor.authorLuihn, Camilla
dc.date.accessioned2023-10-26T13:30:32Z
dc.date.available2023-10-26T13:30:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3098993
dc.description.abstractProsjektet «Det som blir igjen» fokuserer på emaljens egenskaper som kunstnerisk medium. Gjennom farge, tekstur og komposisjon, skapes en mutasjon av malerisk substans og teknikk. Ved fordypning i de forskjellige forbindelsene, både kjemiske og mekaniske, og kontrollerbare variabler som temperatur, metaller, legeringer og etterbehandling gjenoppdages emaljens egenskaper som relevant kunstnerisk virkemiddel på todimensjonal og tredimensjonal form, og i varierende format og størrelse. Prosjektet har er det hentet inspirasjon fra antikke greske og romerske gulvmosaikker der matrester og søppel er avbildet. Disse ble kalt ufeid gulv (asàrotos òikos) og kan ha vært et visuelt bevis på overflod og rikdom. Andre tolkninger kan være at det var mat for de døde, som et tidlig eksempel på memento mori. Konkret har prosjektet materialisert seg i to installasjoner som har blitt presentert på fire utstillinger, en artist book og ble tildelt Kunsthåndverksprisen fra BKH i 2022.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleDet som blir igjenen_US
dc.typeVisual artsen_US
dc.identifier.cristin2187863


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal